sub

Információk, érdekességek

A hiperaktivitás - 1.rész

2007. október 06.

A hiperaktivitásNégyéves és nem marad egy helyben. Alig alszik valamit. Miután felmerült a hiperaktivitás diagnózisa, ön teljesen elveszettnek érzi magát és nem tudja, hogyan tartsa kordában ezt a kisebbfajta vulkánt...

 

Ismerõs ez az érzés?

 

Cikkünk elsõ részében megismerkedhet a különbözõ korú gyerekek hiperaktivitásával, második részében pedig a lehetséges gyógymódokkal.


A dicséret pszichológiája 2. rész

2007. október 04.

Általában nem szeretünk nyíltan negatív véleményt hangoztatni, mert tartunk attól, hogy megbántjuk vele az érintett személyt, vagy esetleg konfliktushelyzetet teremtünk. Csak ritkán szoktuk egy kollégánk, barátunk, rokonunk teljesítményét - neki címezve - lesújtóan értékelni, hiszen úgy véljük, nincs szükségünk az esetlegesen abból fakadó ellenségeskedésre. Azt is szem elõtt tartjuk, hogy ily módon nem is sokat javítanánk a helyzeten... De vajon emiatt csak az lenne üdvözítõ, ha mindenkirõl és mindenrõl csak pozitívan nyilatkoznánk? Erre a kérdésre természetesen nemleges választ kell adnunk, többek közt azért, mert a kedvezõ véleménynyilvánításnak is lehet negatív hatása.

A dicséret pszichológiája 1. rész

2007. október 03.

A pozitív vélemény, a dicséret mindenkinek jól esik, akár felnõttnek, akár gyermeknek címezzük... Ha például megerõsítjük csemeténk számára, hogy okos, ügyes, bátor, önbizalmat öntünk belé, ami nagy hasznára válik majd felnõtt korában is. Azzal a feltétellel persze, hogy ez a kedvezõ ítélet akkor hangzik el, amikor azt a gyermek meg is érdemli. De felnõttek esetében is a hatásos, pozitív véleménynyilvánításnak akkor van helye és értelme, ha a hangoztatott, ösztönzést is adó érvek megfelelnek a valóságnak.

Szakkörök, sport, különóra - 2. rész

2007. szeptember 30.

Hogyan válasszunk a lehetõségek közül?

 
Nem szabad elfelejtenünk, nekünk felnõtteknek, szülõknek, hogy az iskolán kívüli tevékenységek a gyermek (tanulásra vagy pihenésre szánt) idejébõl további órákat vesznek el.

 

A zenetanulás például napi gyakorlást igényel, a heti kurzusokon kívül is, vagy szinte mindegyik sporttevékenység idõigényes, ha rendszeresen és komolyan ûzik, a gyakori edzések, meccsek, versenyek miatt. A gyermekkel tehát jó elõre közölni kell, hogy mire számíthat, mennyi idõt igényel egy adott tevékenység, még mielõtt elkötelezné magát egy számára érdekes idõtöltés mellett.


Szakkörök, sport, különóra - 1. rész

2007. szeptember 29.

Hogyan válasszunk a lehetõségek közül? 


Az õszi újrakezdés az iskoláskorú gyermek számára nemcsak a tanuláshoz való visszatérést jelenti, hanem a töprengést is azon, milyen különórát, iskolán kívüli tevékenységet válasszon. Ebben természetesen a szülõ nagy segítségére lehet, akár egy elõzõ döntés átgondolásáról, akár valami új felkutatásáról van szó. De vajon feltétlenül fontos-e beíratnunk különbözõ foglalkozásokra a gyermeket az iskola után? Ha úgy gondoljuk, hogy igen, felmerül a további kérdés: hogyan válasszuk meg azokat e tevékenységeket, melyek illenek alkatához, szükségesek is, ráadásul kedvére valók? Ehhez igyekszünk útmutatást adni.


További híreink megtekintéséhez lapozzon!
1...192193194...206