sub

Információk, érdekességek

Mit gondolsz magadról?

2018. október 07.

Mi nők gyakran elfelejtünk nőnek lenni. Férfi módon próbálunk helytállni, karriert építünk, határozottak, erősek vagyunk, még véletlenül se merjük magunkat elengedni. Azt tanultuk, hogy mindig meg kell felelni, olyannak lenni - vagy legalábbis olyannak látszani - mint amit elvárnak tőlünk.  

Azt hisszük ettől leszünk sikeresek a munkában és a magánéletben. És ha nem tudunk mindenkinek megfelelni, gyakran szidjuk, ostorozzuk magunkat, pedig ettől semmi sem lesz jobb. Sikerünket az élet különböző területein alapvetően az befolyásolja, amit önmagunkról gondolunk.

Hogyan gondolkodsz magadról?

Lehet hogy azt gondolod magadról: "Sikeres nő vagyok. Persze lehet, hogy kudarc ér, de akkor tanulok belőle, túllépek rajta, és könnyen talpra állok." Ha ezt gondolod, akkor mersz kezdeményezni, vállalod a kockázatot, és így nagyobb esélyed lesz a sikerre.

De lehet, hogy az a véleményed magadról: "Peches nő vagyok. Az életem tele van kudarcokkal. Persze előfordul, hogy sikerül valami, de az csak a véletlen műve lehet." Ha ezt gondolod, akkor nem kockáztatsz (hiszen úgyis hiába), és nem tudsz örülni a sikernek sem, hiszen a véletlen nem a Te érdemed. Ha "véletlenül" sikerül valami, rögtön szorongani kezdesz, szinte elvárod, hogy dugába dőljön az egész. Kudarcaidon ellenben hosszasan tudsz rágódni, egész beállítódásoddal szinte programozod a sikertelenséget. Arról nem is beszélve, hogy mennyi stresszt tudsz így előállítani magadnak.

Ha gyenge, bátortalan, elesett nőnek tartod magad, aki önmagában semmit sem ér, állandó támogatásra szorul, akkor csapdában vagy, és nem tudsz kitörni a körülmények fogságából. De rajtad múlik: ha hiszel abban, hogy Te irányítod az életed, akkor kis tanulással tréninggel valóban képes is leszel rá.


Milyen szeretetnyelvet beszélsz?

2018. szeptember 30.

Sokan végig sem gondoljuk, mennyi útja van annak, hogy kifejezésre juttassuk érzéseinket. Szeretni sokféleképpen lehet. Ahogyan vágyni is a szeretetre. Igazán szeretve pedig akkor érezzük magunkat, ha a kettő összhangban van egymással. Fontos, hogy képesek legyünk megérteni egymás szeretetnyelvét, s azon keresztül megszólítani a másikat.  

Bár mindannyian másképp fejezzük ki a szeretetünket, ez csupán kevesekben tudatosodik.

Természetesnek vesszük, hogy a másik is arra vágyik, amire mi. Hogy számára is az okoz örömöt, ami nekünk. Épp ezért igyekszünk úgy szeretni őt, ahogyan az hasonló esetben nekünk a legjobban esne. Azt adjuk neki, amit magunk is kapni vágyunk, ill. hiányoljuk, ha nem azt kapjuk viszont.

A szeretet kifejezésében lényeges különbségek lehetnek közöttünk, melynek következményeképpen akár kommunikációs zavar is kialakulhat azok között, akik pedig szeretik egymást.

Ha nem ismerjük fel a saját szeretetnyelvünket, és nem tanuljuk meg, hogyan kommunikáljuk azt a másik felé, akkor megtörténhet, hogy a felek elégedetlenné válnak a kapcsolatban, miközben mindketten rendszeresen kifejezik egymás iránt a szeretetüket. Hiába mutatják ki azonban mindezt, ha a másik számára értelmezhetetlen módon teszik.
Fontos tehát, hogy megismerve a saját szeretetnyelvünket, valamint megértve a másikét, megtanuljuk, hogyan tudunk összhangot kialakítani egymás érzelmi szükségletei között.
Az alábbiakban a Gary Chapman által megfogalmazott öt szeretetnyelvet tekintjük át.


Ahogy én látom - a kineziológus tollából

2018. szeptember 29.

Minden természetgyógyászati módszer önmagad mélyebb megismeréséről szól. A technikák eltérőek, de a cél ugyanaz. A mélyebb megismerés azt jelenti, hogy te magad jössz rá dolgokra, te mondod ki és te is ismered fel, hogyan tovább a fizikai létben. Hol, mit teszel rendbe, mihez állsz másképp. Ez egy csodálatos út, örülj, ha olyan terapeuta kezel, aki ebbe nem avatkozik bele.  
Az én feladatom a vezetés. Vezetni téged egy olyan úton, ami a te utad és nálad jobban senki nem ismeri. 
A tiéd. 
Hogyan tudlak vezetni mégis? 
Az épp körülötted lévő, jelenbeli energiáidat tudom tolmácsolni. Ebben nincs semmi konkrét, csak az, ahogyan éppen reagálsz az életre. Amikor beszélsz, tested azonnal reagál rá. Mutatja, hogy mennyire valóságos, amit mondasz, vagy épp ellenkezőleg, az illúzió fogságába kerültél. 
 
A jelen érzéseihez még kapcsolódik egy sor múltbéli élmény is. Az őseid élete. Tehát maga az oldás azt jelenti, hogy tehermentesítjük azokat a filmkockákat, amiket örököltél vagy te magad élted meg, és fékezi az életed.

Fáradtság, émelygés, szédülés, rossz közérzet? Van magyarázat!

2018. szeptember 25.

A mindennapokat alaposan megkeserítő tünetcsoportot sokan nehezen értelmezik, megrémülnek, kétségbe esnek, és eszükbe sem jut az a nagyon is kézen fekvő magyarázatra, hogy a háttérben vérnyomás-ingadozás állhat. Mindez persze nem csoda, mert ez a fajta vérnyomásprobléma szinte minden előjel nélkül, szinte egyik percről a másikra ronthatja szinte elviselhetetlenségig közérzetünket…

Ha valaki fáradtságot, szédülést, rossz közérzetet, fejfájást tapasztal, lehet, hogy a vérnyomás ingadozását kell keresnie a tünetei mögött. A vérnyomás-ingadozás gyakori állapot, de sokszor tünetmentesen van jelen. A problémáról Dr. Sztancsik Ilona aneszteziológus, intenzív terapeuta, a KardioKözpont kardiológusa tájékoztatja olvasóinkat.

Mi minden befolyásolja az értéket?

A vérnyomásérték a nap folyamán folyamatosan változik, hiszen több tényező is hatással van rá, így például a napszak (reggel alacsonyabbak az értékek a napközben mértnél), a mozgás, a stressz, a hőmérséklet, a fogyasztott ételek és italok is. Bizonyos mértékű ingadozás tehát természetesnek tekinthető, a túl gyakori és túl nagymértékű ingadozásokat azonban mindenképpen ki kell vizsgáltatni, és szükség esetén a kezelés is elengedhetetlen – hangsúlyozza a szakember. Már csak azért is, mert a bármilyen irányú – túl alacsony vagy túl magas értékű – kóros vérnyomás komolyan kihat az erek és a szív működésére. A vérnyomás ingadozása ugyanis az ereket komoly munkára kényszeríti, hiszen azok izmos fala kénytelen a váltakozó értékekhez igazodni. Több kutatás is rámutatott már arra, hogy jelentősen megnő a stroke esélye ingadozó vérnyomás esetén, és számolni lehet a szívroham, a trombózis, akár a halálos kimenetelű thromboembólia lehetőségével is.


Gyerekkori sebek, traumák hatása jelenlegi életedre

2018. szeptember 22.

A jelenlegi életünket alapvetően határozza meg a fogantatásunk körülménye, a 9 hónap, amit Anya pocakjában töltünk, és a születés folyamata. És vannak az előző életekből hozott tapasztalások is, melyek még kihathatnak a mostani életünkre. Minden, ami ezután jön, csak ismétlődés. Ami ez idő alatt történik, és mondjuk nem örömteli, az mind beíródik a tudatos és tudattalan működésünkbe. Persze az örömteli dolgok is ott vannak, de valamiért az elme jobban őrzi a negatív élményeket.  

Sokan kérdezik tőlem a konzultációk kapcsán, hogy lehet az, hogy ennyiszer kell a gyerekkori sebekhez visszakanyarodni?

Ha megkérdezek valakit, hogy hány igazán boldog, örömteli pillanata volt, akkor néhányat felsorol talán… Ha azt kérdezem, mikor érte trauma, szomorúság, akkor hatalmas szóáradat közepette véget nem érő felsorolásba kezd. Alapvetően így működünk.

Hogy is van ez?
Az alap program, hogy feladatok vannak, amelyeket meg kell oldani. Ezek a feladatok sokszor küzdelemmé válnak, és így lesz stabil az a hitrendszer, hogy küzdelem az élet. És számtalan hitrendszer, program fut ezzel együtt még. Ezeket tisztítjuk mindig a theta munka során.
Ehhez mindig hozzá tartozik az is, hogy hol élünk, milyen társadalmi szokások, elvárások vannak? Igen az is, hogy ez a nép milyen történelmet futott be eddig? Hiszen az ősi lenyomatok futnak bennünk is. Persze a DNS családi minták a legerősebbek.


További híreink megtekintéséhez lapozzon!
1...2...155