


Információk, érdekességek
Adományvonallal a vakvezetõ-kutyák kiképzéséért
2008. március 10.
Vakvezetõ-kutya kiképzés
2008. márciusban és áprilisban a Somlai Angyalka Alapítványt támogatják azok, akik a Telekom Adományvonalat hívják a 1788-as számon. Az alapítvány a befolyt összeget vakvezetõ-kutyák kiképzésére kívánja fordítani.
Vakvezetõ-kutya kiképzés
A vakvezetõ-kutya kiképzés 1976-tól 1980-ig az Egészségügyi Minisztérium fennhatósága alá tartozott, 1980 óta pedig a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetsége üzemelteti az intézményt. A Somlai Angyalka Alapítvány alapítója és névadója egy idõs hölgy volt, akinek a kutyákért és az emberekért való tenni akarása hozta létre a vakvezetõ-kutya kiképzéssel foglalkozó alapítványt 2003-ban.
Beteghívó rendszer a patikában?
2008. március 04.
Rugalmasabb gyógyszertári ügyintézés egy intelligens rendszerrel
Gyakran találkozunk a beteghívó rendszerekkel. A bankokból már jól ismerjük az ügyfélhívókat, a gyógyszertárakban azonban még meglepõ lehet, ha sorszám alapján szólítanak minket.
Talán csodálkoznak ezen, s hasonló kérdések jutnak eszükbe: Miért kell, mire jó a szokatlan rendszer? Minek a rongyrázás? Miért kell bonyolítani a megszokott gyakorlatot?
Már vérnyomást is mérethetünk számos patikában
2008. február 29.
A Magyar Hypertonia Társaság által közzétett adat döbbenetes: majdnem minden második embernek van vérnyomásproblémája, de sokan nem tudnak róla. Ez azért veszélyes, mert akár évek is eltelhetnek, mire diagnosztizálják a betegséget, ugyanakkor addigra a legtöbb esetben szövõdményeket idéz elõ, és károsítja a szerveket.
Vényfelírás szakmai gondokkal
2008. február 25.
A 2006-ban elfogadott gyógyszer-gazdaságossági törvény egyaránt sújtja a betegeket, az orvosokat, a gyógyszerészeket, a nagykereskedõket és a gyógyszergyártókat. Hatására tavaly a betegek térítési díja soha nem látott magasságba emelkedett, a támogatáscsökkenéseket ugyanis nem ellensúlyozta a gyártók gyógyszerárcsökkentése.
Koleszterinkampány 2008.
2008. február 16.
A Magyar Szív Egyesület újabb kampánya
A Magyar Szív Egyesület (MASZÍV) tavaly januárban indította útjára az eddig példa nélkül álló, országos szûrõ-megelõzõ- és oktató koleszterin kampányát. Az egy éven át tartó kampány elindulását a hazai riasztó egészségügyi statisztikák indokolták, sikerességét pedig két reprezentatív egészségügyi felmérés pozitív mérlege igazolta.
A 2007. évi koleszterinkampány indításának okai
A magas koleszterinszint a világ szinte valamennyi fejlett országában vezetõ haláloknak számító szív- és érrendszeri megbetegedések egyik fõ kockázati tényezõje. A MASZÍV szakemberei elõtt régóta ismert tény, hogy a szív- és érrendszeri megbetegedések megelõzésének kulcskérdése a felvilágosítás. Ezért az ingyenes szûrési lehetõségek mellett a kampány fõ eleme, a felvilágosítás és megelõzés volt. Ennek érdekében óriásplakátokon, szóróanyagokban, az elektronikus és nyomtatott médiában megjelent 600 cikkben látott napvilágot a koleszterinrõl szóló információ. A kampánynak köszönhetõen azok aránya, akik állításuk szerint soha nem méretik meg koleszterinszintjüket a januári 30%-hoz képest 24%-ra csökkent októberig. A januári 90%-ról októberre 97 %-ra nõtt azok aránya, akik tisztában vannak azzal, hogy a magas koleszterinszint csökkentéséhez a kiegyensúlyozott és változatos életmód is hozzájárul.
További híreink megtekintéséhez lapozzon!
1...131132133...168